Annons

Annons

Allers yogaskola – Det yogiska andetaget

I Allers yogaskola visar Ulf Wallgren, Rapports förre nyhetsankare, några MediYogaövningar. I dagens avsnitt får du lära dig om det långa yogiska andetaget.


Ulf Wallgren visar det långa yogiska andetaget

Du kan göra dom här övningarna ihop, eller var och en för sig. Börja med en eller ett par gånger i veckan och utöka om det känns bra för dig.

Andningsövningen kan du göra 5-10 minuter, de övriga 2-3 minuter vardera. Viktigt är också att du vilar 30 sek-1 min mellan varje övning.

Annons

Ulf Wallgren rekommenderar att man gör övningarna i följande ordning:

Gilla Allers på Facebook

Introduktion – det långa yogiska andetaget – ryggflex – ryggböjning – nackrullning – avslappningsövning.

Om du blir yr eller mår lite illa när du gör andningsövningen, ta en paus, drick lite vatten och andas på vanligt sätt ett tag, innan du går tillbaka till de djupa långa andetagen igen. Det är inget farligt utan kan hända eftersom du syresätter din kropp på ett mycket mer effektivt sätt med det här andetaget jämfört med din vanliga vardagsandning.

 

Läs mer om:


Annons

Annons

Annons

Annons


Annons


Laddar...