Annons

Annons

3 enkla viktstrategier

För att gå ner i vikt, och hålla den, behöver du några smarta strategier. Här får du vägledning som gör det omöjligt att misslyckas!


viktminskning

Byt ut

  • Spannmålsprodukter av vitt mjöl mot spannmålsprodukter av fullkorn.
  • Smör och smörbaserade matfetter mot vegetabiliska oljor och oljebaserade matfetter.
  • Feta mejeriprodukter mot magra mejeriprodukter.

Ät mer 

  • Grönsaker och baljväxter
  • Frukt och bär
  • Fisk och skaldjur
  • Nötter och frön

Ät mindre

  • Charkprodukter och rött kött
  • Drycker och livsmedel med tillsatt socker
  • Salt
  • Alkohol

Satsa på en jämn måltidsordning och balans!

Fördela målen jämt över dagen. Sikta på frukost, lunch, middag samt 2–3 mellanmål per dag. Genom att äta regelbundet får kroppen tillgång till jämn energi och ökar ämnesomsättningen.

Bunkra upp hemma med bra och hälsosamma råvaror så att du alltid kan fixa till en god och nyttig måltid – även när det ska gå snabbt!

Text: Maja Rehwin
Bild: Shutterstock

Annons
Gilla Allers på Facebook

Vill du gå ner i vikt? Lär dig att vrida upp din fettförbränning med den digitala kursen Bränn fett!

Bränn fett - digital kurs 

Maxa dina chanser till en hållbar viktminskning med en ordentlig rivstart! Allers erbjuder nu i samarbete med MåBra en praktisk webb- och mobilguide, där ledande experter inom kost och träning ger dig tipsen som hjälper dig att tappa kilon enkelt och effektivt.

Du får:

  • Kost- och träningsplan för en rivstartsvecka
  • Kost- och träningsplan för två fettbrännarveckor
  • Nya rön och ovärderliga fakta om fettförbränning
  • En online-träningsvideo med personliga tränaren Leila Söderholm

 Pris 249 kronor – läs mer och börja direkt här!

Läs mer om:


Annons

Annons

Annons


Annons


Laddar...