Annons

Annons

Mat som är bra för håret

Vissa mineraler och vitaminer är extra stärkande för håret. Här är tips på mat som gör gott för dina strån!


Mat-som-ar-bra-for-haret

Så här stärker du håret

♥ Avokado, pumpakärnor, fet fisk som lax och makrill ger viktiga fettsyror, framför allt omega3.
RECEPT: Lyxig fisk i paket
♥ Valnötter, valnötsolja innehåller omega3, omega6, E-vitamin och koppar.
RECEPT: Granola med nötter
♥ Skaldjur (främst ostron), sojabönor, nötter och ägg är rika på zink och protein.
RECEPT: Panerad getost med läckra tillbehör
♥ Spenat och broccoli är järnrika grönsaker.
RECEPT: Broccoli- och ostsnacks
♥ Linser, bönor och ärter innehåller massor av protein, järn och biotin (vitamin B7).
RECEPT: Oxfärsgryta med linser och bönor
♥ Lever, banan, avokado, nötter, frön och spannmål har högt innehåll av B-vitaminer.
RECEPT: Fajitas med kyckling
♥ Örter som nässla, kamomill, rosmarin och maskros sägs också vara stärkande för håret.
RECEPT: Nässelsoppa

Och dessutom…

♥ Låt bli att röka.
♥ Slarva inte med sömnen.
♥ Försök undvika stress.
♥ Ät varierad och proteinrik kost.

 


FÖLJ ALLERS PÅ FACEBOOK


Läs mer om:

Annons

Annons

Annons

Annons


Laddar nästa sida…