Annons

Annons

Träna din smidighet 
och balans!

Vare sig du behöver öva upp balans, kondition, styrka eller smidighet finns det garanterat ett träningspass för dig! Både för dig som vill träna i grupp och på egen hand. Allers träningsinstruktör Josefin Liljegren delar med sig av sina bästa tips!


hitta-ratt-traning-balans

Behöver du träna din balans kan yoga eller pilates vara rätt.

Hitta rätt träning – balans och smidighet!

Kanske är det inte flås och styrka du behöver öva upp, utan snarare inre och yttre balans? Bara lugn, det finns pass för dig också!

Yoga: Här arbetar man med att skapa harmoni mellan kropp och sinne genom fysiska positioner, andnings-
övningar och avslappning. Yoga passar dig som vill ha kroppskontroll och jobba i långsamt tempo.
Det finns en stor variation av yogaformer, med olika inriktningar (exempelvis för mer styrka eller stretch). Vill du träna upp din smidighet kan du prova yinyoga.

Annons

Läs även: Träna med balansdyna! 

Mediyoga: I medicinsk yoga är fokus att töja, böja och stretcha. Du arbetar med andningen, meditation och djupa avslappningsövningar. Denna träning är anpassad och inriktad på att hjälpa vid olika sjukdomstillstånd och kan utföras av alla.

Läs även: Träna upp din styrka! 

Pilates: Kombinerar styrketräning, stretchning och yoga. Träningsformen utmärks av långsamma rörelser och en strävan efter harmoni, såväl själslig som kroppslig. Passar dig som vill ha kropps-
kontroll och jobba i långsamt tempo.

Köp balansdyna i vår webbshop!



Läs mer om:

Annons

Annons

Annons


Annons


Laddar...